Pagina's

woensdag 18 februari 2015

Carnaval: het feest waar gek normaal is

Eens in het jaar trekt heel Limburg alles uit de kast en gaat in de mooiste, gekste, origineelste en soms hoerige kostuums de straat op. Carnaval is weer aangebroken. Vier dagen en nachten lang feesten, drinken en verkleden. Alleen met Carnaval heb je de kans om Marilyn Monroe, Captain Jack Sparrow en Sneeuwwitje op dezelfde avond tegen te komen. Als Limburger ging natuurlijk ook ik de straat op. Met een vriendengroep bestaande uit catwoman, frankenstein, bloemenmeisje en rockchick maakten we het uitgaansgebied onveilig. En als wat/wie ik ging? Klik snel op Lees Meer en find out! :) 


Carnaval is een feest vol foute maar vrolijke muziek. Hossende (vaak dronken) mensen en natuurlijk de mooiste outfits. Met carnaval is niets te gek. Toch is het elk jaar weer een uitdaging om een origineel kostuum te bedenken. Ook dit jaar sloeg mijn fantasie op hol en kwam ik met de gekste creaties op de proppen. De mensen die mij persoonlijk kennen, hebben vast wel eens kennis gemaakt met mijn liefde voor slechte woordgrappen. Een voet op tafel met het commentaar: 'tafelpoot' of wesley snijder die tijdens een wedstrijd net niet snel genoeg is om een diepe paas aan te nemen en mijn vader die daarop reageert met: Vroeger had hij het wel gehaald. Sneijder schiet tegenwoordig wat te kort'  zorgen ervoor dat ik hikkend van de lach op grond lig. Vandaar dat ik met carnaval helemaal los ging met de woordgrappen. Omdat Carnaval en Valentijnsdag dit jaar op dezelfde dag samenvielen, leek het me leuk om een Valentijnsdag inspired outfit aan te doen. En dus ging ik als....

French Kiss. 

Gewapend met witte schmink, oogpotlood en rode lippenstift, veel rode lippenstift, dook ik de badkamer in. Mijn gezicht wit, mimespeler make-up en lippenstift-kussen all over my face. Dit gecombineerd met een frans zwart wit gestreept shirtje, zwarte pattycoat en een netpanty. Bretels, een roosje en een baret op mijn hoofd en voilá; mijn transformatie tot French Kiss was compleet. 



De volgende avond besloot ik om als geest in een lamp te gaan. Helaas vergat ik mijn lamp en tja wat is een geest in een lamp nou zonder lamp? Gelukkig had ik ook ergens nog iets weg van een waarzegster en de keuze was al snel gemaakt. Die avond liepen er een piraat, een boselfje, een bloemenelfje, een muurbloem, indiaan en  een waarzegster over de straat. Ik zie een toekomst vol foto's, filmpjes en... William Wallace? 
Ja ja, inderdaad William Wallace van Braveheart. Toen we hem tegen kwamen tijdens het dansen moesten we natuurlijk een foto scoren. Hieronder het resultaat. 

Maar niet alleen met William Wallace namen we een foto, ook met Wally van where's wally, een selfie met een nerd en poseren met een giraffe. Gek? Nee joh, alles kan met carnaval, het feest waar gek normaal is. Behalve dan het maken van super mooie geweldige foto's waar iedereen goed op staat. Het lijkt zelfs net alsof hoe later het werd, hoe oncharmanter de foto's werden... Hmmm.. hoe zou dat nou toch komen?? ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten