Pagina's

zondag 7 september 2014

DIY: BirthdayCard

 photo f463b10f-7a80-4ce7-be33-522136b99a22_zpsc23b0c25.jpg
Eergisteren werd mijn lieve vriendin S. achttien. Big big Party! Één probleem: wat geef je haar? Je wilt natuurlijk een ontzettend leuk en origineel cadeau geven. Iets dat ze fantastisch vindt en niet iets dat je eigenlijk standaard cadeau doet, zoals een stropdas op Vaderdag. Ik heb een week lang gepiekerd en gepeinsd en toen ineens had ik het. In een creatieve bui kreeg ik een geweldig idee. Een verjaardagskaart, maar dan net even iets anders.



Mijn eerste DIY post, pretty exciting. Zeker omdat ik niet van plan was om DIY posts te plaatsen. Ik ben namelijk niet zo'n super geweldige creatieveling. Ik heb soms mijn creatieve buien, maar helaas geen super coole geweldige creatieveling hiero. Maar dat houdt ook in dat je niet heel erg goed met papier, schaar en stift hoeft te zijn om iets cools in elkaar te flansen. So, let's get started. First, wat heb je nodig?


  • Een A3/A4 blad in een mooi kleurtje
  • Gekleurd papier 
  • WashiTape 
  • Liniaal
  • Potlood 
  • Kladpapier
  • Schaar
  • Een beetje liefde 




Je begint met het dubbelvouwen van het gekleurde blad, zodat je een kaart krijgt. Ik heb gekozen voor een A3 blad omdat ik dan een A4 formaat kaart kreeg. Voor mij was dat handiger aangezien ik achttien envelopjes moest maken en op de kaart moest plakken. Maar het formaat is dus afhankelijk van hoe groot jij wilt dat de kaart wordt.

 Stap twee is het maken van de envelopjes. Ik heb eerst op een kladpapier geschetst hoe groot ik wilde dat de envelopjes werden en heb vervolgens de envelopjes uit gekleurd papier geknipt. In plaats van gewoon saai plakband heb ik Washitape gebruikt om de randjes van de envelopjes aan elkaar vast te plakken. 





















Daarna is het een kwestie van een mooie kleurvolgorde vinden en plakken. Voila, de kaart is bijna klaar. Je hebt nu dus een kaart met lege envelopjes op de voorkant. Tijd om iets in de enveloppen te doen. Ik heb er achttien kleine briefjes in gedaan waarop ik dingen heb geschreven die ik aan mijn vriendin bewonder. Haar humor bijvoorbeeld of haar kledingstijl. Je kunt zelf bedenken waarmee je de envelopjes mee wilt vullen, met één euro muntstukken of met confetti, met kleine boodschapjes of inspirerende quotes, alles kan en alles mag.

En tadaa, je hebt een origineel, persoonlijk, zelfgemaakt cadeau. 

 En ik moet echt een goede camera kopen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten