Pagina's

donderdag 17 juli 2014

Artistieke Dora the Explorer


 photo 94501f2f-b3e4-4cc6-a736-07099e9a8917_zps697e620f.jpg

Op dit moment zit ik op een onbekend plein, correctie, op een voor ons onbekend plein, midden in Lisboa. De zon staat op het punt om onder te gaan en de laatste stralen doen de marmeren beelden oplichten. Maar het enige dat ik kan denken is: 'Oh god, als mijn jurk nu maar niet afzakt.' 


Dus hier zit ik dan, in een jurk die ondanks het afzakgevaar fantastisch is in hartje Lissabon te schrijven. Ik voel me zo artistiek nu! Eigenlijk voel ik me de hele dag al artistiek. Dora the Explorer zou een betere omschrijving zijn maar artistiek klinkt zo.. zo artistiek! Deze dag hebben we geslenterd door schattige straatjes, mysterieuze trappetjes op geklommen om op de meest verbazingwekkende plaatsen te komen. Op nummer een bij mij staat de parkeerplaats. Een oude vervallen parkeerplaats verstopt tussen de huizen die helemaal begroeid was met Moeder Natuurs mooiste schepsels. Planten en bloemen ;) Sanne's favoriet was Zazou. Hoewel het klinkt als de naam van een kermisgeit ( Sanne's reactie: 'Yana, niemand, maar dan ook NIEMAND, weet wat een kermisgeit is. Laat staan dat het klinkt als de naam van zo'n beest!') is het de naam van een heel schattig cafétje. Hier hebben we een typisch Portugees drankje genuttigd genaamd: Sumol (spreek je uit sumaul) naar Fado muziek geluisterd en geleerd wat danku in het Portugees is.

Weer terug in de stad liepen we vier super aardige (Nederlandse) meiden tegen het lijf. Met zijn zessen hebben we een ijsje gegeten en nummers uit gewisseld. Plannen om samen uit te gaan zijn al gemaakt! :)Onze dag hebben we heerlijk afgesloten bij een ristorante op het plein waar ik dit blogbericht uit eindelijk heb zitten schrijven. 

Missie naam: een super geweldige eerste dag hebben.
Missie status: mission accomplished.
Wakker worden!-Het uitzicht.. Wauw! - ontbijt is ready! Het was lekkerder dan op de foto lijkt. - Shoppen! Hakken passen voor de lol hoort er natuurlijk bij!
Haven van Lisboa- om mannelijkheid geprezen triomfboog - wauw - even uitrusten onder een echte palmboom!
Onmisbare straatkunst! Op elke straathoek zijn er de mooiste kunstwerken te vinden.
Olijfbomen - de carries. Schattig hè - tuk tuks. Ook al zo cute. - typisch straatje.
Sumol! - Zazou - de parkeerplaats - een bloem van de parkeerplaats in mijn haar. Ain't it pretty?
De was voor de deur - trappen op en af - all stars! Deze stad zit vol met verassingen - Uitzicht!
Het plein heette trouwens Rossio Praca Dom Pedro IV en het is volgens ons Lisboa boekje het belangrijkste plein van Lissabon sinds mensenheugenis. Oeps.


Dus deze foto leek me wel toepasselijk: Let's pretend none of this ever happened!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten